Monday

Elemen Penyejukan Semulajadi - Tumbuhan Hijau

Tumbuhan Hijau

Tanam pokok-pokok sebagai elemen teduhan sekiranya mempunyai tanah lebihan. Tidak dapat dinafikan tumbuh-tumbuhan dapat menyejukkan persekitaran sekeliling. Kesan pemanasan dari pancaran matahari dapat diserap oleh pokok-pokok disamping itu ianya dapat melepaskan oksigen yang banyak kepada manusia.

Manusia dan tumbuh-tumbuhan saling memerlukan di mana manusia menghembuskan karbon dioksida yang amat diperlukan oleh tumbuh-tumbuhan untuk proses fotosintesisnya (proses pembuatan makanan) dan sebagai balasan tumbuh-tumbuhan menghasilkan oksigen yang diperlukan manusia untuk bernafas.

Proses pernafasan dan fotosintesis ini berlaku secara berulang dan kebergantungan 2 makhluk ini menjanjikan bekalan oksigen dan karbon dioksida sentiasa mencukupi.

___________________________________________________________________
Pilihan di tangan anda. Anda mungkin boleh mencuba beralih kepada tenaga-boleh-diperbaharui iaitu tenaga solar. Tapi bagaimana mendapatkannya? Bagaimana dengan kosnya?
Klik disini untuk mengetahui cara-cara membina panel solar
Saya tidak mahu melobi secara aggresif, anda baca, lihat sendiri dan buatlah penilaian sebelum membeli produk tersebut. Ada jaminan wang dikembalikan.

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda?