Monday

Minisun Power Saver Diharamkan?

Minisun Power Saver Diharamkan?

Bukan hanya Minisun Power Saver sahaja yang terbabit dalam isu pengharaman bahkan alat penjimat elektrik dari jenama yang lain juga terlibat sama. Sebenarnya tidak timbul isu diharamkan disini kerana ianya bukanlah kaedah mencuri elektrik. Pemasangan alat ini adalah selepas meter TNB.
minisun power saver & stabilizer

Ianya merupakan sebuah gajet elektrik untuk meningkatkan kecekapan penggunaan tenaga elektrik didalam perkakas elektrik yang berasaskan motor seperti penghawa dingin, peti sejuk, pam motor kolam ikan dan sebagainya. TIDAK berkesan langsung untuk perkakas elektrik berasaskan pemanasan seperti sterika, pemanas mandian, periuk nasi, cerek elektrik dan sebagainya.

Untuk menguji alat ini amat mudah sekali. Dapatkan bacaan meter pada malam hari, contohnya pada jam 11pm dan rekodkan sekali lagi bacaan meter pada jam 6 pagi. Pada julat masa ini kebiasaannya tiada aktiviti perkakas elektrik berasaskan elemen pemanasan. Dapatkan perbezaan bacaan meter iaitu bacaan meter jam 6pagi tolak bacaan meter jam 11pm. Pada hari yang berikutnya, "ON"kan Minisun Power Saver dan dapatkan bacaan pada selang masa yang sama sepertimana pada hari sebelumnya. Cuba lihat berapakah jumlah penggunaan elektrik sebelum dan selepas penggunaan Minisun Power Saver. Pastikan aktiviti penggunaan elektrik di kedua-dua hari adalah hampir sama untuk melihat perbandingan yang lebih adil.

Ingin menguji Minisun Power Saver? Kami mempunyai beberapa test unit untuk anda. Bagaimana mendapatkannya? Caranya mudah dan kita berurusan atas sikap saling mempercayai. Begini caranya :

  • Depositkan cagaran sebanyak RM50 ke akaun Maybank 5625 2650 3290 (TELITI JITU TRADING)
  • Hantarkan bukti deposit ke teliti.jitu.trading@gmail.com dan nyatakan nama dan alamat penuh.
  • SMS ke 012-4670858 jika email tidak berbalas ataupun jika anda tidak mempunyai email.
Kembalikan test unit kepada kami dalam masa 7 hari dari tarikh anda menerima test unit tersebut.
Alamat kami ialah Teliti Jitu Trading, No 2, Jln Kesuma 1/17, Bandar Tasik Kesuma, Beranang, 43700 Selangor.

  • Sekiranya anda berpuashati dengan Minisun Power Saver, buat bayaran selebihnya iaitu RM200. Kami akan menghantar unit Minisun Power Saver yang baru kepada anda. Pembelian dengan cara ini tidak melayakkan anda menikmati Jaminan 4 Bulan Wang Dikembalikan.
  • Sekiranya anda TIDAK berpuashati dengan Minisun Power Saver, kos PosLaju akan ditolak dari wang deposit anda. Lazimnya kos PosLaju adalah sekitar RM7-RM10 bergantung kepada lokasi anda. Wang deposit selebihnya akan dikreditkan ke akaun anda dalam masa 7 hari.
Mudah bukan berurusan dengan kami? Namun demikian tawaran ini mungkin akan tamat pada bila-bila masa bergantung kepada bilangan test unit yang ada dalam simpanan kami. Kalau test unit lesap satu demi satu, maka, tidak dapatlah kami berurusan dengan anda melalui kaedah ini.

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda?